Intensiv vecka!

Ja man kan lugnt säga att jag har haft fullt upp hela veckan. Har jobbat 6 dagar utav 7. Och det var rätt maffigt när jag inte är van att jobba så längre efter mammaledighet och skola. Förra året jobbade jag natt så då var det inte så många dagar i streck. Men iaf här kommer lite sammanfattning om vad jag har hittat på.
Måndag:
Då jobbade jag dag.
Tisdag:
Då jobbade jag dag och sedan efter jobbet så åkte jag och hämtade Emilia. När jag kom hem så skulle jag gå bort till Ica för att hämta mitt paket som låg där och det var sol när jag gick men så började det att regna när jag kom bort till min syster så jag tänkte jag stannar väl lite så får vi se om det avstannar. Men tror ni det gjorde det eller.. NÄÄ det börjar spöregna och åska men jag skyndade mig bort till netto som inte ligger så långt därifrån och jag blev jätte blöt kan jag säga. Sedan så tänkte jag att jag kunde ju inte stå därinne hela tiden och Emilia ville inte stanna så jag begav mig bort mot ICA och det regnade inte lika mycket då som tur var. Hämtade paketet och begav mig hemåt. Och tro det eller ej men började möblera om med hjälp av C.
Emilia fick mitt rum och jag tog Emilias lilla rum. Jag har tänkt det länge men har inte orkat. Men det blev jätte bra. =)

Eller vad tycker ni?

Sedan på onsdag vart det jobb igen. Jobbade sent den dagen och kan lugnt säga att jag var trött hela dagen. Nu började tröttheten ta tag i min kropp. Emilia var hos mormor eftersom mormor och morfar skulle passa henne under helgen när jag jobbade.

 

Torsdag var jag ledig och då plockade jag och Emilia vinbären som fanns hemma hos mor och far eftersom mamma skulle göra jätte god saft. =)

 

Fredag jobbade jag kväll.

 

Lördag delad tur så jag fick inte träffa min dotter på hela dagen. =( hon var på boråsdjurpark och jag stannade kvar på jobbet och under dom få timmarna som jag var ledig sedan var det bara att åka hem till mor och far för att sova igen för man skulle ju upp dagen efter igen och jobba dag.

 

Sedan åkte vi hem på söndagskväll. Jag ville hem och det ville Emilia också. Så vi åkte hem och gick och lade oss i stortsett direkt.

 

Måndagen denna veckan så var jag ledig så jag och Emilia var hemma i stortsett hela dagen. Fick besök av Emma och kidsen det var roligt. Vi träffas så sällan nu förtiden. Så tråkigt men roligt när man väl träffas. Men som sagt jag är väldigt trött nu så jag längtar verkligen till v. 33 så man får vara ledig en vecka innan skolan drar igång igen.

 

Och nu så har jag jobbar tisdag och onsdag på dagen. Fick ett sms när jag var på jobbet idag att jag hade ett paket att hämta ut från CDON och det åkte jag och Emilia å hämtade efter jag hade hämtat henne från dagis. Det var massa Disney klassiker i den. wohoo jag försöker samla alla disney klassiker nu.

De jag har just nu är:

Snövit, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Askungen, Alice i underlandet, Aristocats, Robin Hood, Nalle Puh, Bernard och Bianca, Micke och Molle, Oliver och gänget, Den lilla sjöjungfrun, bernard och bianca i australien, skönheten och odjuret, aladdin, lejonkungen, pocahontas, herkules, mulan, tarzan, atlantis, lilo och stitch, vildjuren, bolt och prinsessan och grodan.

Fast jag har två till på ingång trassel och något med sänknoppar eller vad den heter. Vissa har jag faktiskt inte sett som vildjuren och andra som jag inte har ännu ;) men de kommer också någon gång. så jag har en bra start på dom filmerna..

Nä nu ska jag in i duschen för jag har kört ett litet träningsprogram för mage och rygg. Ska komma igång att träna nu. Nu vill jag komma i form. Hoppas bara jag kör varje dag nu.. men det lär väl säkert inte bli så tyvärr.. men försöka ska jag allt..



Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket fint rum Emilia har.....hmm å jag har inte vart där å sett det än, e nog på tiden snart va.

2011-10-19 @ 13:12:42
URL: http://www.fattigmansmat.blogplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0