Lördag den 16 Juli 2011

Idag har vi inte gjort sådär jätte mycket kan jag inte påstå. Vi vaknade och Emilia fick välling i vanlig ordning och gissa vilken film hon ville titta på! Jo just det Tingeling. Haha Hon älskar verkligen tingeling min lilla docka. =) Sedan så började jag fundera på vad Emilia skulle äta till mellanmål när det väl var dags. Då kom jag på att jag skulle baka scones till oss. Så jag hittade ett bra recept via en klubb jag har varit med i. Men så upptäckte jag att jag ingen mjölk hade så då var det bara att bege sig ner till affären. Fick plocka ihop lite mynt och gå iväg. Frågade Emilia om hon ville gå eller om hon ville åka vagnen. Hon valde att hon ville gå och det fick hon. Hon var så duktig att hon gick inte i vattenpölarna när jag sade till henne. Utan hon gick bredvid dom och sa att hon skulle hoppa senare. Och jag tänkte ja de har väl torkat tills nästa gång jag ska gå ut. ;) Man får väl vara lite smart. (Trodde jag)
När vi kom hem satte jag igång att göra scones och det blev verkligen jätte bra.

Detta blev resultatet. Fina lr hur?

Sedan har vi inte gjort så mycket utan vi har faktiskt bara tagit det lugnt idag. Har varit en skön dag. Har iofs väntat på min vän Sandra men pratade med henne för inte så länge sedan när vi var ute för andra gången idag och hon hade tydligen kommit hem sent igår så jag sa att vi tar det i morgon istället. Haha hon är för rolig hon. Men hon har semester och då ska hon njuta tycker jag. ;)

Iaf vi var ju ute förut igen och jag som trodde att vattenpölarna var borta hade ju fel. Alla hade inte hunnit torka utan det fanns en och den skulle Emilia promps hoppa i och det fick hon väl göra då. Var bara att byta kläder på henne ännu en gång.

Nä nu kanske man ska åka iväg en liten sväng ut till mina föräldrar eftersom Sandra inte dyker upp. De skulle grilla. Ska bara säga det till Emilia också och då kommer hon väl att springa ut till dörren som vanligt.

Kanske skriver lite senare ikväll eller så skriver jag en rad eller två i morgon. =) Ha det gött alla därute.


Kommentarer
Postat av: Malin - mamma till Elise & Alva

är bara bra med mig. hur är det med dig? vad gör ni i sommar då?

2011-07-17 @ 21:08:14
URL: http://malinmedk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0