Nytt försök

Jag tänkte göra ett nytt försök att blogga. Får se hur ofta det blir att jag sitter och skriver dock.
Tänkte berätta lite om mig själv.
Jag heter Johanna och bor i skaraborg tillsammans med min dotter Emilia. Emilia blir 2år i oktober och hon är det bästa som har hänt mig. Jag är ensamstående till detta underverket. Just nu så har jag sommarlov och sommarjobbar på ett demensboende. Jag trivs med mitt jobb jätte mycket därför utbildar jag mig till undersköterska. Sedan kände man väl lite när man sökte till skolan att det är skönt med lite dag tid nu när Emilia är så liten. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det sedan när man ska "ut" på arbetsmarknaden igen eftersom då måste jag fixa massa barnvakt. Det är ju inte säkert att mina föräldrar alltid kan ta hand om henne när jag måste jobba kväll/helg. Men det löser sig alltid. Ingen idé att börja tänka på det som ligger kanske ett år framåt. För till våren ska jag nog studera lite till som t.ex. plugga in matten osv så jag kan börja läsa på högskolan sedan om jag känner för det. Funderar på att bli sjuksköterska men får se om man pallar det eller ej.
Jag är då 26 år i september. Så man har ju varit med ett tag nu.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mera om mig själv just nu. Jag tänkte använda bloggen till att skriva av mig osv. Kan vara skönt att ha något ställe där man kan skriva av sig. Jag kommer väl inte direkt sätta ut några kort på min dotter pga vissa anledningar. Har vissa saker i livet som är rätt tunga som kommer framöver men det löser sig säkert det också.
Nu vet jag inte riktigt vad jag skriva men återkommer nog mera sedan efter att jag har jobbat ikväll eller innan jag åker iväg till jobbet. Återstår att se.
Ha en underbar dag idag det ska jag iaf ha =)

Kommentarer
Postat av: Monica

<3

2011-07-08 @ 08:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0